Zikrullah

Subhanallah... Alhamdulillah... La ilaha illallah... Allahu akbar... La haula wala quwwata illa billahil a'liyila'zim...

Monday, October 19, 2009

FORMALITY = FINICKY


I’m bidding farewell to d formalities… cam dh tak larat lak nk mengformalkn diriku ini lg…haha…(sape la yg meng influence aku yg above suspicion ni…ish3) so, rasenye after this… post2 kt blog ni bkl merubah wajah kepada suatu yg lebey rileks n cool…tp masih mengekalkan sifat rendah diri dan xlupa daratannya…haha… Tp ade sbb gak post2 lame kt sini dikekalkn keaslian dan formalitinye… cube renung2kn ayat kt bwh ni…

(Ucapan mereka menyebabkan) mereka memikul dosa-dosa mereka dengan sepenuhnya pada hari kiamat dan juga memikul sebahagian dari dosa orang-orang yang mereka sesatkan dengan tidak berdasarkan pengetahuan yang benar; sesungguhnya amatlah buruknya dosa-dosa yang mereka lakukan itu.“ (Surah al-Nahl ayat 25)


Then tgk pulak yg ni…


Nabi SAW bersabda; “Sesiapa mengajak kepada petunjuk maka ia akan mendapat pahala seperti pahala orang yang mengikutinya tanpa dikurangi sedikit pun. Dan sesiapa mengajak kepada kesesatan maka ia akan mendapat dosa seperti orang yang mengikutinya tanpa dikurangi sedikit pun.“ (Hadith Riwayat Muslim)


Takut weh...!!! gile kot...xsanggup diriku yg hina dina ini terpaksa menanggung dose org laen...dose sendiri pn ntah brape tan beratnye ni...haish...astaghfirullah...  
“Wahai Tuhan kami, kami telah menganiaya diri kami sendiri, dan kalau Engkau tidak mengampunkan kami dan memberi rahmat kepada kami, nescaya menjadilah kami dari orang-orang yang rugi.“ (Surah al-A’raf ayat 23)


Then, naseb baek aku ade terbace ayat ni...


“Katakanlah (wahai Muhammad): Wahai hamba-hambaKu yang telah melampaui batas terhadap diri mereka sendiri (dengan perbuatan-perbuatan maksiat), janganlah kamu berputus asa dari rahmat Allah, kerana sesungguhnya Allah mengampunkan segala dosa; sesungguhnya Dialah jua Yang Maha Pengampun, lagi Maha Mengasihani.“ (Surah al-Zumar ayat 53)


“Kecuali orang-orang yang bertaubat sesudah itu (dari kesalahannya yang tersebut) serta memperbaiki amalannya, maka sesungguhnya Allah Maha Pengampun, lagi Maha Mengasihani.“ (Surah an-Nur ayat 5)


Kan dh agak tenang sikit ati yang lara ni...hehe... ingat ye, jangan putus asa sahabat2ku...moh le kite jd org yg melaksanakan dan mengikuti jalan dakwah...kalo xboley byk sikit pn jd la ye...


“Dan hendaklah ada di antara kamu satu puak yang menyeru (berdakwah) kepada kebajikan (mengembangkan Islam) dan menyuruh berbuat segala perkara yang baik, serta melarang daripada segala yang salah (buruk dan keji) dan mereka yang bersifat demikian ialah orang-orang yang berjaya.“ (Surah Ali Imran ayat 104)


WALLAHU A’LAM…

No comments: