Zikrullah

Subhanallah... Alhamdulillah... La ilaha illallah... Allahu akbar... La haula wala quwwata illa billahil a'liyila'zim...

Monday, September 21, 2009

Doa hatiku...


Ya Allah....

Seandainya telah Engkau catatkan dia menjadi milikku..tercipta untukku. Satukanlah hatinya dengan hatiku

Tetapi... Ya Allah... Seandainya telah Engkau takdirkan dia bukan milikku. Bawalah ia jauh dari pandanganku... hilang dari ingatanku


Ya Allah...

Peliharalah diriku dari rasa kecewa. Berikanlah aku kekuatan..melontar bayangnya jauh di dada langit..hilang bersama senja nan merah agar aku bisa bahagia meskipun tanpa bersama dengannya. Engkau gantikanlah yang telah hilang..tumbuhkanlah yang telah patah. Walaupun tiada sama dengan dirinya. Ku pohon dan ku rayu pada-Mu Yang Satu. Engkau hapuskanlah perasaan ini..seandainya dia tidak mencintaiku lagi....Pasrahkanlah aku dengan takdirmu. Sesungguhnya apa yang telah Engkau takdirkan adalah yang terbaik untukku kerana Engkau Maha Mengetahui  segala yang terbaik buat hamba-Mu ini....

Ya Allah.....

Cukuplah Engkau sahaja yang menjadi pemeliharaku di dunia & akhirat. Dengarlah rintihan dari hamba-Mu yang daif ini. Jangan Engkau biarkan aku sendirian di dunia ini mahupun di akhirat. Menjuruskan aku ke arah kemaksiatan dan kemungkaran

Tetapi....Tuhanku.....

Seandainya telah Engkau takdirkan dia untukku. Ku pohon agar Engkau sentiasa memperkuatkan cinta kami sebagaimana kuatnya cinta Adam & Hawa. Mengertilah diri ini amat MENYAYANGI & MENYINTAINYA......Makbulkanlah doaku ini  YA  RABB....

Amin....Ya Rabbal A`lamin......


No comments: